EPTE, Percutane Electrolyse Therapie

Wat is EPTE
EPTE is een nieuwe behandelmethode voor pijnklachten aan pezen en spieren. Deze vernieuwende behandelmethode op het gebied van pijnbehandeling is bewezen effectief bij het bevorderen van de lokale celstofwisseling. Percutane Electrolyse Therapie bevorderd het lichaamseigen herstelvermogen direct op de plek waar dat nodig is! Onder geleide van echografie wordt op de plaats van de ontsteking of overbelasting een dunne naald ingebracht. De effectiviteit van de behandeling is groot doordat de nauwkeurige lokalisatie middels echografie gevonden wordt.

Voor wie kan EPTE zinvol zijn?
Percutane Electrolyse Therapie is zeer effectief bij ontstoken of chronisch ontstoken pezen. Chronisch ontstoken pezen veroorzaken vaak langdurige pijn en beperkingen in sport en het dagelijks leven. Het komt regelmatig voor dat ontstoken pezen niet of onvoldoende reageren op een huidige behandeling. Het herstelproces is onvoldoende op gang gekomen. Percutane Electrolyse Therapie biedt uitkomst door het lichaamseigen herstelvermogen direct op de pijnlocatie te verbeteren.

De volgende diagnoses zijn behandelbaar:

• Schouderpees / Supraspinatuspees klachten
  • Kniepees / Patellapees klachten
  • Achillespees klachten
  • Voetpijn / Fasciïtis plantaris of hielspoor gerelateerd
  • Tenniselleboog / Epicondylitis lateralis

Hoe werkt EPTE?
De behandeling vindt plaats in een ontspannen sfeer. De duur van de behandeling hangt af van je klachten. Nadat de klachten in beeld zijn gebracht, onderzoeken we de pezen of spieren die mogelijk jouw pijn veroorzaken en gaan we op zoek naar de triggerpoints.

Bij Percutane Electrolyse Therapie (EPTE) wordt onder echogeleide een dunne naald ingebracht rechtstreeks in de pijnlocatie. Dit gaat zeer nauwkeurig onder geleide van echobeelden. Wanneer de naald op zijn plek zit wordt er stroom doorheen geleid. Om het beste resultaat te behalen worden de hoeveelheid stroom en de intensiteit tijdens de behandeling aangepast. Een behandeling middels Percutane Electrolyse Therapie is niet pijnlijk, de naald is zeer dun (vergelijkbaar met de naald die gebruikt wordt bij acupunctuur). Hooguit wat onaangenaam.

Voordelen EPTE:

• Nauwkeurige behandeling direct in de locatie
  • Gezond weefsel wordt ontzien
  • Geringe foutmarge door begeleiding van echografie
  • Snel resultaat; al na 3-5 behandelingen minder pijn
  • Pijnloze behandeling
  • Zonder medicatie of chirurgie
  • Activeert snel en effectief de genezingskracht van jouw lichaam.

0164 - 745 071

Vanaf april kunt u ook bij ons terecht voor voetbehandeling. Medisch pedicure Nada zal u met alle toewijding behandelen aan uw voeten, wanneer u bijvoorbeeld diabeet of reuma patiënt bent.

Volgende

Nieuw: EPTE bij chronische peesklachten