Bijna iedereen weet uit ervaring hoe goed je je kunt voelen na een flinke lichamelijke inspanning. U hoeft echt niet als een Olympisch atleet door het leven te gaan om baat te hebben bij lichaamsbeweging. Als u geregeld een flinke wandeling maakt, fietst of aan fitness doet, zijn 30 minuten per dag genoeg om uw hart en longen beter te laten functioneren.

U gaat zich beter voelen door regelmatig te bewegen

  • geeft mensen meer energie
  • is goed voor het zelfbeeld
  • maakt omgaan met stress gemakkelijker
  • vergroot het uithoudingsvermogen
  • helpt tegen angstgevoelens en neerslachtigheid
  • zorgt ervoor dat u makkelijker in slaap valt en beter slaapt
  • is een prettige manier om iets samen met anderen te doen
  • is een goede gelegenheid nieuwe vrienden te maken.

Lichaamsbeweging helpt de pijn te verlichten. De (sport)fysiotherapeut kijkt welke manier en intensiteit van bewegen goed voor u is.

Lichaamsbeweging is ook goed voor de geestelijke gezondheid. Lichaamsbeweging kan mensen helpen beter met stress en angstgevoelens om te gaan. Uit onderzoek is gebleken dat bij niet al te zware depressies lichaamsbeweging even effectief is als medicijnen. Daarnaast geven steeds meer onderzoeken aan dat geregelde lichaamsbeweging het geestelijke verouderingsproces kan afremmen.

Tijdens het coachingstraject zal de pijler ‘beweging’ besproken worden en als dit wenselijk is zal er ondersteuning geboden worden.

 

Contact
076 - 820 03 45
0164 - 745 071

Vanaf april kunt u ook bij ons terecht voor voetbehandeling. Medisch pedicure Nada zal u met alle toewijding behandelen aan uw voeten, wanneer u bijvoorbeeld diabeet of reuma patiënt bent.

Volgende

Nieuw: EPTE bij chronische peesklachten